40 שנה אחרי מותו, פיליפ גסטון עורר סערה באמריקה רוויית התקינות הפוליטית: ארבעה מוזיאונים ביטלו את הצגת הרטרוספקטיבה של ציוריו מחשש להפגנות ומחאות של תנועת "חיי שחורים חשובים" (Black Lives Matter). גסטון אמנם היה בן למשפחה יהודית ויצא נגד האפליה ורדיפת המיעוטים באמריקה, אבל בשנות השישים יצר סידרת ציורים שבמרכזם דמויות של גזענים עוטי ברדסים של הקו-קלוקס-קלאן – וזה הספיק כדי למנוע את הצגתם בארה"ב של שנת 2020, זמן קצר לאחר רציחתו של ג'ורג' פלויד והמחאות ההמוניות שפרצו אחרי הרצח.
הסרט עוקב אחר הקריירה העשירה של גסטון ואחר עבודתו השנונה, מלאת החיים והאבסורדית לעיתים, שהקדימה את זמנה. ב-50 שנות היצירה שלו הוא התלבט, שינה סגנונות, נאבק בגילויי רוע בחברה האמריקאית ושיקף בציוריו את חששותיו מתנועות קיצוניות. הסרט מביא ראיונות עם בתו, עם חברים ועם קולגות לאורך השנים (בהם אמן הקומיקס ארט ספיגלמן – גסטון התחיל את דרכו כאמן קומיקס).
דברי הקדמה: נועה רוזנברג, אוצרת המחלקה לאמנות מודרנית, מוזיאון תל אביב לאמנות.